Živnostník Karel Pohostinný provozuje restauraci v přízemí rodinného domu ve vlastnictví svého bratra Tomáše. Prostory má od bratra dlouhodobě pronajaté. V horním patře bydlí Tomáš se svou manželkou a dvěma dětmi. Karel Pohostinný se obrátil na vázaného zástupce pojišťovny Za ušima, a. s., pana Chytrého s tím, že by se rád pojistil pro případ škod, které by mohl svému bratrovi způsobit při provozu restaurace.
Vázaný zástupce mylně informoval Karla, že se pojištění automaticky vztahuje i na odpovědnost za škody způsobené na věcech, které pojištěný užívá na základě nájemní smlouvy. Bohužel došlo k tomu, že v kuchyni restaurace vzplála postarší myčka nádobí a následný požár způsobil značné škody na stavebních součástech bratrova domu. Pojišťovna uplatněné právo na pojistné plnění zamítla s odkazem na výluku. Karel je přesvědčen, že k zamítnutí došlo neoprávněně a nehodlá se stanoviskem pojišťovny smířit. U které instituce má nyní své právo uplatnit?
U finančního arbitra.
U věcně a místně příslušného soudu.
U Kanceláře ombudsmana České asociace pojišťoven.
U České obchodní inspekce.